søndag den 6. januar 2008

Begravelse

Vi skal i dag tage afsked med vores ven ”Leverpostej” fra Faaborg. Det blev til et langt liv, hele 42 dage. Starten var brutal, som den er for alle os dåser – dåseåbneren… Ja vi gyser når vi hører dens navn og alle vore slægtninge har lidt under den. Når dåseåbneren har været der, plejer det at være enden på vores liv.Det ved vi, men dåseåbneren er brutal og primitiv. Men ikke for Leverpostej. Den blev åbnet med største nænsomhed Den blev lagt til rette på et stykke rugbrød og blev pyntet med to skiver agurk. Ved sin side var der to halve tomater. Der levede den i 42 lange dage. Den har været heldig at opleve dagenes skiften i lun temperatur. Køleskabet var Leverpostejmad slet ikke i nærheden af. Den har levet lunt og lykkeligt først på en skohylde og senere i sit otium, i køkkenet.
Leverpostej blev berømt. Hver dag blev der taget et foto og det blev spredt ud i det store samfund. Mange har sagt smukke ord om Leverpostejmad og utallige mennesker har kommenteret hvor godt den holdt sig. Vi dåser kan være stolte over at have haft sådan en ven. Den kommende tid vil være svær for os alle, så vi må stå dåse ved dåse og støtte hinanden.
Nu går Leverpostej videre i sit liv og det næste liv vil blive som ”Fransk leverpostej” Måske den springer nogle trin over og så allerede genopstår som ”Slagterens den bedste”
Ære være Leverpostej.

Dåsernes sammenslutning

I stedet for løgringe, vil bidrag til ”Foreningen af skånsomme dåseåbnere” være velkommen.

17 kommentarer:

Majer sagde ...

For fanden Kirsten... Du har den sygeste og sjoveste humor... jeg er vild med det begravelsesbillede. Sikke de har klædt sig sørgetøj, de små dåser.

Ære være Leverpostejs minde!

Else-DK sagde ...

HAHAHAHAHa det er nok den sjoveste begravelse "jeg har været med til". Glad for jeg lærte den at kende fra "lille".

Ære været leverpostejs minde.

Annika sagde ...

Ja, postejs liv var noget specielt. Den tog en drejning ud over det sædvanlige.

Personligt er jeg beæret over at have kendt sådan en standhaftig postej, som trods sine odds, klarede agurkeskiverne godt.

Lad os håbe at ikke alle skal have et så langt og særpræget liv som L. Postej havde, det vil blive for meget af det gode.
Håber at Hr. Postej nød sit otium i Gro's skab og køkken.

Mutte sagde ...

Må jeg kondulere og sende mine varmeste tanker til de efterladte. Jeg håber, at du må komme helt igennem sorgen. Sørg for at få det godt bearbejdet, gennem samtale og skrift. Jeg tror jeg tale på fleres vegne, du kan bare komme til os hvis du trænger til at tale om dit tab. Jeg glæder mig til at se hvad du får lavet om leverpostej's liv.

Betina Olesen sagde ...

LOLLLLLLLLLLLLLLLLL......

jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige.....eller kan sige....LOL

Det er bare for godt..... tak for grinet, sådan en grå søndag, den blev straks lysere ;-)

Hygge fra Betina

Helle sagde ...

Ja det er altid sørgeligt at tage afsked med noget/nogle man har haft et forhold til.
Men nøj hvor har jeg moret mig:-D det har været en genial ide. Den sjoveste humor det er hvad du har.

Ære være Leverpostej

MH72 sagde ...

Fantastisk - det er du - og det er begravelsen. Og det var Leverpostej selvfølgelig også :-)

Anne sagde ...

OH MY GOD! Kirsten, du har verdens fedeste humor!

Kondolere, og ønsker det bedste for de efterladte.

Olivia sagde ...

Hej Kirsten

Godt at høre at leverpostejen havde en så hjertelig omgangskreds af diverse dåser. Lidt dåse er man vel altid :-)
Jeg vil straks donere en skærv til foreningen af skånsomme dåseåbnere.

Smil herfra

Charlie sagde ...

Jeg skal lige tørre øjne før jeg kan skrive videre. TAK for dagens grin - og æret være L. Postej. Jeg har fulgt dens liv og færden og det var da en skøn ide du der fik.
TÆNK at der findes danskere der tager den slags postej med på ferie til lande, hvor der findes skønne, friske råvarer. GYS...

Charlotte Ravn sagde ...

LOL Kirsten! Du er kugleskør, haha, sikke en opstilling! Hvor filan har du købt SPAM? Troede kun det var amerikanere i trailer parkerne, som spiste det!

Cowgirl sagde ...

Jammen Jammen - hvad bliver mon det næste du finder på Kirsten. Jeg skreg af grin da jeg så det sørgelige begravelsesbilled - elsker din humor. Glæder mig til at se scrapperesultatet senere. Nu tager du vel ikke leverstuhej med til Gislev ??? SPAM - hvad er det for noget, troede kun det var noget der invarderede pc'er - men altså også køkkenskabe!!!
Leverstuhej hvil i fre´

Anonym sagde ...

HA HA HI HI HO HO-åh min mave !
Jeg er helt færdig over talen og fotoet fra selve begravelsen !
Men man mærker jo savnet...det gør man altså. Så måske jeg snupper én med leverståhej...snart :O)

Dorit sagde ...

Ha-ha, kan Buddha mon li alle de tørklæder...
Herligt forsøg, heldigvis spiser jeg aldrig L. Postej og da i hvert ikke efter dette ¤¤¤¤¤

Carina sagde ...

Har virkelig nydt at følge med i leverpostejsmadens dage.
Nu så jeg lige i Ha det godt på dr1 at de laver nøjagtig samme forsøg i næste uge..

Kreateten sagde ...

HIHIhiiiihihihihihi!!!!!

Du er det skøreste menneske jeg "kender"!

Har med stor interesse fulgt Leverpostejs vej gennem livet, og det er med stor sorg at jeg opdagede at høn var gået bort...
:-D

Anonym sagde ...

Modtag min dybeste kondolance, må den hvile i fred, og finde ro på de evige leverpostejsmarker.
Det var et langt liv den fik her i vores verden, fra at blive født i en dåses mørke skjul, til at fortsætte sit virke i 42 dage på en kølig skohylde, må man sige at den har oplevet mere end de andre postejer. R.I.P. Postej

Hilsen Anette