lørdag den 28. juli 2007

Man siger at Kineserne spiser alt med fire ben, undtagen borde og stole!
Det holder vist stik. Her er et billede fra hvad der blev serveret til en frokost. Kød var der masser af - men hvilket kød? Den runde tingest som jeg skriver er en "Han del" undlod jeg at smage. Den så lidt for bastant ud. Ved et tilfælde, da jeg kom til Danmark, så jeg at en Hallal slagter havde dem udstillet i en kølemontre. Da jeg spurgte hvad det var, grinede han og sagde det var testikler! Han viste mig dem også i skiver. Hvis de var blevet serveret sådan, altså i skiver, så havde jeg måske spist dem. Kødet lignede sådan lidt strudsekød.
Hjemmefra havde jeg i tv set at Danmark havde en kæmpe eksport af svineendetarme til Kina. Så jeg lovede mig selv at alle slags "ringe" der med sikkerhed ikke var nudler, ville jeg ikke sætte bisserne i. Sådan en stump endetam lå også og fristede i denne frokostportion.
Det andet "kød" så mig også lidt "sjovt" ud, så til den frokost spiste jeg kun ris.

1 kommentar:

Gurli Laursen sagde ...

Jamen "Velbekomme", siger jeg bare, Kirsten. Tillykke med din fine blog - jeg glæder mig til at se mere ;)