søndag den 25. januar 2009

Erna


Dette skal stå på mit skrivebord på arbejdet. Postkortet med den ældre dame med motorsaven, er et gratispostkort, som jeg har haft i lang tid på mit køleskab. Jeg er sikker på at hun hedder Erna og dette, er et foto fra en af de dage hvor hun har smidt rollatoren og lige er i hopla.
I øverste højre hjørne er der et lille billede af en Vespa scooter med sidevogn, sådan en har hun kørt meget rundt i. Der er jo også fin plads til indkøbsposerne i sidevognen.
I højre side er der et billede af hendes hus. Det er et hun har arvet fra sine forældre. Nu bruger hun kun stueetagen, for hun har fået lidt med bentøjet, så det kniber med at klare trapperne.
Yderst til højre er der en lille snip krydsord. Det er noget Erna altid har været glad for at gætte. Men det er som om at der bliver brugt mindre og mindre bogstaver. Men med den store lup, så går det.
Nederst til højre er et par billetter. Det var fra dengang hun var helt ung, og benene var lidt mere friske, da dansede hun nogle år på et teater i London.
I nederste venstre hjørne er de to mænd der er de vigtigste i hendes liv, nemlig Oluf og Frederik. Oluf var hun ganske vist kun gift med ganske kort tid, og det blev et barnløst ægteskab, men han var den mand som var den eneste hun har været gift med.
Nå nu er historien vist ved at løbe af med mig :-)
Som sagt, den ramme med Erna skal stå på mit skrivebord, så kan jeg da ikke andet end blive glad i låget.

5 kommentarer:

Dorit sagde ...

Herligt billede, der er nu noget over plisserede nederdele, permanentet hår og fodformede sko !
Ja, den ramme fortjener et skrivebord at pryde.

MH72 sagde ...

:-)

Skøn historie - og skønt billede at have stående...

Stine66 sagde ...

Ligesom man kan blive TOTALT GLAD I LÅGET af at følge med på din BLOG - TAK !!!

Susanne sagde ...

Hyggelig med dine fortællinger godt lavet.
Jeg har videresendt en "your Blog Rocks" awards og en udfordring tjek min blog :)

Gitte sagde ...

Hvor er Erna da bare herlig. Sikke et liv den dame har haft. Jeg er sikker på at der er sikkert flere historier i lille fru Erna.;)
Herligt billede at ha' stående. Jeg blev også rigtig glad i låget, efter at ha' læst historien. :) Tak for det.
Du må ha' en rigtig god onsdag.